Algemene Voorwaarden Triviis

Artikel 1 – Definities 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten 
    op afstand aan consumenten aanbiedt.
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van 
    beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
  3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een 
    door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van 
    producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend 
    gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
  4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor 
    het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig 
    in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn 
    herroepingsrecht,Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om 
    binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
  6. Dag: kalenderdag.
    Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van 
    producten en/of diensten, waarvan de leverings‑ en/of afnameverplichting in de 
    tijd is gespreid.
  7. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in 
    staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een 
    manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de 
    opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Triviis

E-mailadres: info@triviis.nl

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en 
    op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene 
    voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk 
    is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de 
    algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument 
    zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige 
    lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene 
    voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op 
    zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen 
    op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de 
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene 
    voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de 
    consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of 
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige 
    toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds 
    beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt 
    dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten 
    en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het 
    aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van 
    afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten 
    en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en 
    verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van aflevering;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de
  • techniek voor communicatie 
    op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;
  • indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de 
    consument te raadplegen is;
  • de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde 
    handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat 
    de overeenkomst tot stand komt;
  • de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de 
    consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt 
    tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment 
    van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde 
    voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de 
    ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het 
    aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument 
    de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische 
    en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en 
    zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de 
    ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument 
    aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van 
    belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de 
    ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet 
    aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan 
    de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, 
    schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke 
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,  meesturen:

a)     het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.

b)    de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik 
        kan maken,dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het   herroepingsrecht.

c)     de informatie over bestaande service na aankoop en garanties.

d)    de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer 
        deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst.

e)     de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft 
         van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6.      Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of 
         diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering. 

Artikel 6a – Herroepingsrecht bij levering van producten

1.     Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst 
         zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 7 (zeven) dagen. Deze termijn 
         gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

2.    Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de 
        verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover 
        dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.Indien 
        hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
        toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking 
        aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte 
        redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 6b – Herroepingsrecht bij levering van diensten

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
    opgave van redenen te ontbinden gedurende 7 (zeven) dagen, ingaande op de dag van 
    levering van het goed.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de 
    door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte 
    redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten  in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de 
    kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig 
    mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer 
    alleen worden uitgesloten indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig 
    voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a)     die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument.

b)    die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

c)     die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.

d)    die snel kunnen bederven of verouderen.

e)    waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop 
        de ondernemer geen invloed heeft.

f)     voor losse kranten en tijdschriften.

g)    voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de 
        verzegeling heeft verbroken.

3.    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten.

a)   betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten  op 
       een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode.

b)   waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen 
       voordat de bedenktijd is verstreken.

c)   betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de 
    aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen 
    als gevolg van veranderingen in BTW‑tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan
    de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de 
    ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze 
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen 
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst 
    zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn 
    alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a)     deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen,of

b)     de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen   
         tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5.    De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van 
    deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van 
    de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling 
    doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een 
    tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens 
    de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in 
    ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de 
    beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, 
    zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen 
    uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging 
    ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, 
    ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
    De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en 
    recht op eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument 
    betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen 
    om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en 
    begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende 
    artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn 
    voor rekening van de ondernemer.
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging 
    aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming 
    van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen 
    dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als 
    een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

Artikel 13 – Betaling

1. Betaling kan geschieden op de volgende wijzen: 

  • tijdens het tot stand komen van een overeenkomst door middel van elektronische 
    betalingen (iDeal of Paypal) of;
  • door middel van voorafgaande overschrijving (na ontvangst van een factuur)

2. Eventuele onjuistheden in de facturatie dienen door de consument direct aan de 
    ondernemer gemeld te worden, waarna de ondernemer het bedrag zal corrigeren.

3. Onjuistheden in de facturatie ontslaat de consument niet van enige  betalingsverplichtingen 
    of andere verplichtingen neergelegd in deze voorwaarden.

Artikel 14 – Klachtenregeling

De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en 
behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig 
en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de 
gebreken heeft geconstateerd.

  1. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen 
    gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar 
    langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn
    van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer 
    de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet 
ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op 
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden 
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 16 – Bevoegde rechter

De overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument worden uitsluitend beheerst 
door Nederlands recht. Met andere woorden: uitsluitend de Nederlandse regel- en wetgeving 
zijn op deze voorwaarden van toepassing.

Bij alle geschillen (kort geding en beslaglegging daaronder begrepen) welke tussen partijen
ontstaan naar aanleiding van deze Algemene Verkoop- en leveringsvoorwaarden of nadere 
overeenkomsten zullen bij uitsluiting worden berecht/beslecht door de bevoegde rechter van 
de vestigingsplaats van Triviis en/ of de bevoegde rechter in de meest nabije omgeving, 
echter altijd binnen Nederland.

Artikel 17 – Aansprakelijkheid

Bij schade, geleden door (het gebruik van) een of meerdere producten van de ondernemer, 
beperkt de ondernemer zich uitdrukkelijk in zijn maximale aansprakelijkheid tot het vergoeden 
van ten hoogste het aankoopbedrag van betreffende producten.

De consument vrijwaart de ondernemer voor alle aanspraken van derden voortvloeiende uit 
of verband houdende met de (uitvoering van) overeenkomst met de consument.

De ondernemer is niet aansprakelijk voor de inhoud en de gevolgen van de inhoud van 
de persoonlijke boodschap verstuurt door middel van de flessenpost.

Artikel 18 – Garantie

  1. Behoudens een eventuele fabrieks en/of grossiersgarantie, wordt voor geleverde 
    zaken geen  garantie gegeven, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. De ondernemer garandeert dat de zaken voldoen aan alle noodzakelijke keuringen 
    en dat de zaken ook regelmatig worden gekeurd.
  3. Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij aan de bestemmingen corresponderend 
    gebruik van de geleverde zaken mits deze worden gebruikt conform de aan consument 
    eventueel verstrekte adviezen.Indien een product toch ondeugdelijk blijkt of van mindere
    kwaliteit blijkt te zijn, heeft de consument recht op vervanging, tenzij de ondernemer 
    ervoor kiest om het factuurbedrag te retourneren na retourzending van de betrokken artikelen.
  4. Elke garantieverplichting vervalt, wanneer de consument het verrichte of geleverde:

a:) wijzigt of laat wijzigen;

b:) voor andere dan de normale beoogde doeleinden gebruikt;

c:) op onoordeelkundige wijze zoals het voldoen aan de verplichting genoemd onder
     artikel 18 lid 3 heeft behandeld en/of onderhouden, waaronder tevens wordt verstaan 
     al wat volgens branchegebruik als zodanig wordt aangemerkt.

Artikel 19 – Privacy verklaring

De ondernemer gebruikt de door de consument opgegeven klantgegevens uitsluitend 
ten behoeve van het zo goed mogelijk verwerken van de order(s) en om de consument 
zo goed mogelijk te informeren over aanbiedingen, product- en marktontwikkelingen.

De ondernemer verstrekt de persoonlijke gegevens van de consument, 
zoals e-mailadres en dergelijk, nimmer aan derden.

Artikel 20 – Copyright

Niets uit de teksten of grafische voorstellingen in de websites van de ondernemer mag, 
zonder schriftelijke toestemming van de ondernemer, worden verveelvoudigd en/of openbaar 
gemaakt door druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand 
of anderszins. Aanvragen van toestemming kunnen gestuurd worden naar info@triviis.nl

Sommige verwijzingen, in de websites van de ondernemer, voeren naar informatiebronnen 
die door derden worden beheert en onderhouden, de ondernemer heeft daar geen controle over. 
De ondernemer draagt geen verantwoordelijkheid voor de nauwkeurigheid of enig ander aspect 
van de informatie op de websites en servers van derden.

Artikel 21 – Aansprakelijkheidsuitsluiting

Bij het samenstellen en maken van de websites van de ondernemer is de grootst mogelijke 
zorgvuldigheid betracht. Er bestaat echter altijd een mogelijkheid dat bepaalde informatie na 
verloop van tijd verouderd- of niet meer correct is. Ook kan het voorkomen dat er verschillen
zitten in de kleur op de foto en de daadwerkelijke kleur van het product. De ondernemer is niet 
aansprakelijk voor de gevolgen van activiteiten die worden ondernomen op basis van de
informatie op haar websites.